söndag 16 augusti 2009

på plats å lite till

så sitter man här i en säng, i ett rum, på bottenvåningen av ett stort hus med fin trädgård, nästan precis vid korsningen oak st och 33rd ave, i staden som heter vancouver och landet kanada. jag har nog inte riktigt fattat det än även om jag nu har spenderat fyra dagar som vancouverbo. jag har lagt ner mycket tid på att lokalisera mig och utforska stan vilket man enligt min uppfattning gör bäst till fots. min handledare ed tyckte dock att det var väldigt konstigt att jag första dan gick hela vägen in till downtown (en promenad på ca 30 min) när man kan åka buss. han förklarade noggrant hur man gick tillväga för att åka buss i vancouver, hur mycket en bussresa kostar, hur man betalar och vart busshållplatser finns. han gav mig till och med ett gäng förbetalda bussbiljetter för att göra det hela lite enklare för mig, väldigt snäll är han ed. så numera kombinerar jag bussåkande med fottraskande vilket inte är en sån dum idé för det här är en mycket större stad än jag tänkt mig. men det lilla jag har sett än så länge gillar jag den väldigt mycket, sjukt vackert med bergen, havet och allt däremellan. igår träffade jag natalie, en klasskompis från gbg, vilket var jättekul. vi spenderade ganska många timmar på granville island och den stora public market där man minsann kan få tag på det mesta i matväg. inga problem att slå ihjäl lite tid genom att gå runt å kika, sätta sig vi vattnet och spana in segelbåtar med en kaffe, kika runt lite till, äta smarrig mat, lyssna på schysst akustisk livemusik, titta på folk och bara hänga helt enkelt. det blir definitivt fler besökt dit. slutligen vill jag bara säga till alla er som jag har tjatat sönder om resfeber och värsta scenariohistorier osv att det känns bra att vara här och det finns verkligen potential för en riktigt bra höst. men först måste jag sova lite så jag kan brilliera med mina immunologiska kunskaper första dan på labbet:)

över och ut (tillägnat grällen)

5 kommentarer:

  1. hej fisen!
    Fint skrivet, jag ska följa dig med falkens ögon.
    Du fattas mig!kram

    SvaraRadera
  2. Som itnörd å webbfantast (not! men jag låtsas ju 8 h om dan) så är jag ju klart impad över att Lisafisa gett sig på bloggandet! Kan hända tänker du bli lika framgångsrik som vår gemensamma bekant? ;) Sjukt kul å skönt att höra att det rullar på för dig. Vancouver låter verkligen kalas! Avis är jag när grådasset sänker sig över götet. Impa fett på Eddan! Luv u a lot/H

    SvaraRadera
  3. Det var snabbt fixat:) Nu ska jag tjuvkika på ditt liv hela hösten! Whohahaha
    Kul att allt känns bra! Ser framemot lite vackra bilder också:)
    Stor Kram fråm Johanna

    SvaraRadera
  4. jag läser & kollar bloggen flera gånger om dan. KUL! Glömde docka tt skriva kommentar, vilket jag vet som gammal bloggare att man uppskattar. så, kort rapport; jag =toktrött, edith precis somnad. har en stund vid FB och allmänt slösurfande innan kvällsmat och läggdags.
    Återkommer en annan dag, med en lika spännande dagsbeskrivning... kram på dig!

    SvaraRadera
  5. Halloj! Nu har du varit borta en vecka och jag väntar mycket otåligt på en update. Hur har du det, lyckats hitta något boende än? Kram!

    SvaraRadera