måndag 28 september 2009

nu börjar den nya vancouver-eran

idag när jag kom hem från jobbet låg det ett vitt, lite bulligt, vadderat kuvert och väntade på mig i brevlådan. efter att minuterna tidigare ha konstaterat att allt börjar falla på plats här och att jag äntligen fått lite inspiration att ta tag i exjobbet blev detta kuvert liksom pricken över i:et. ett definitivt avstamp för era nummer två i vancouver, vilket är den era då jag kommer slå igenom som exjobbare och att allt kommer att gå min väg:) om någon undrar vem som skickar bulliga vita kuvert så kan jag med glädje berätta att det kommer från världens bästa bokhandel. TACK snälla, ni är underbara. förutom ett fint kort (i världens bästa bokhandel finns det bara fina kort) låg det ett paket med fint pappar (i världens bästa bokhandel finns det bara fint papper) i det vita kuvertet. i det fina paketet låg det två ernsttändsticksaskar, sicken lycka. det kommer dock bli lite svårt att förklara för mina roomisar tjusning med ernst, man måste nog vara svensk för att riktigt förstå hur härlig ernst är.

igår var jag i squamish, som ligger en timma norr om vancouver, med rozanne och brian från jobbet. vägen till squamish går längs vattnet och kallas för sea to sky highway vilket är en bra beskrivning, sjukt vackert. väl framme var det hike som stod på schemat, uppför the chief tillsammans med hundarna mucho och kaya. det blev en toppendag med klarblå himmel, rolig hike och fantastisk utsikt över howe sound som väntade när man halvklättrades tagit sig upp den sista biten.

annars var veckans stora happening säsongspremiären av greys anatomy, något som inte gick obemärkt förbi här i huset. det blev en helkväll med middag på den indonesiska kvarterskrogen och ett dubbelavsnitt på det, underbart!!

här kommer lite bilder, fortfarande inga labrockar men lite annat smått och gott:)



min roomisar anna och lynn


rozanne dricker kaffe på favvofiket liberty bakery



hike-paus



lisa uppe på the chief peak 1



lisa å hundarna


över och ut





6 kommentarer:

  1. Underbart, härligt o alldeles jättefantastiskt!!

    SvaraRadera
  2. först tänkte jag att det var Elsa i paketet, men sen tänkte jag om. ingen Elsa men väl en Ernst! Ska du muta cellerna med tändstickor? Eller är de till roomiesarna, mån tro?
    alltid kul att läsa vad du har för dig, skulle gärna se att bloggen uppdaterades dagligen, men du åkte kanske inte till kanada för att blogga till dina mammalediga vänner...?
    lilla E sitter fint på mattan och väntar på tant Lisa :) eller inte nu, nu sover hon och mamman ska äta lite tjockyoghurt med egenhändigt plockade blåbär och köpehallon. ska se till att jakke köper nytt headset, ingen idé att jaga er alla på skype när jag har ett trasigt headset!
    idag var den vackra hösten på besök, det var vackert! kram på dig!

    SvaraRadera
  3. hörru, hur får man tag i sig på skype? boka tid? i så fall skulle jag gärna boka en tid som passar oss båda. eftersom jag är amningskoko så överlåter jag det där med tidskillnader och annat till dig. :) hoppas du har det bra! kram

    SvaraRadera
  4. Får alltid ett litet leende på läpparna när jag läser dina inlägg, du är så fyndig, hehe :)
    Åh härliga Ernst, stackars icke-Sverige bor som inte kan inse vilken karl han är :)
    Mysigt med hiking! Kul att se lite bilder, ser otroligt vackert ut!
    Många kramar från down under (ner under) :)

    SvaraRadera
  5. det finns en risk att man tappar läsare när man inte prioriterar uppdateringen av sin blogg... eller så är det bara en av dina mammalediga som vill ha updates from canada... men vi undrar ju vad du göööör? idag fyller edith 6 mån, och har vart på bvc.kontroll. med beröm godkänt, plus i kanten! nu ligger hon tjutandes på vår mysiga matta och på stereon sjungs det olika barnvisor... this is fridkulla! hoppas du har det bra! drack en kaffe på en bänk i en park på väg hem, precis innan hagelskuren med american-sized-hagel och då saknade jag lite extra. på bänken alltså. kram
    "annars så tar vi så lite vi kan både kasper o jesper o jonatan... "

    SvaraRadera
  6. Hej Lisa!

    Nu har jag äntligen hittat hit jag med. Så roligt att läsa om hur du har det och dina roliga inlägg :)Hoppas det går bra med exjobbet. Vad fint du bor, ser ut att passa dig väldigt bra! Läste precis att du fattat tycke för Ben and Jerrys half-baked. Det är min absolute favorit, går inte att köpa någon annan sort längre...kram

    SvaraRadera