tisdag 1 september 2009

so far so good

jag började denna dag med hjortronsylt på havregrynsgröt i mitt nya kök. är inte det vardagslyx så säg. bestämde mig för att ed (handledare och numera ex-roomie) ändå inte skulle uppskatta hjortronsylt lika mycket som jag så jag uteslöt den från hans "tack så mycket för att jag fick bo här/det här äter vi i sverige/slit det med hälsan"-kit. han fick istället hålla tillgodo med en kvarting skåne (tack helena&morten), knäckebröd med extra mycket fibrer, chokladpraliner med lingonsmak och en påse inte helt färska djungelvrål. han tittade lite konstigt på mig när jag meddelade att dessa delikatesser numera var hans och han sade "inte hade du väl behövt ge mig något" vilket jag tror att han bokstavligen menade. så här i efterhand är jag glad att jag räddade hjortronsylten, den kommer sprida mycket glädje på morgonarna framöver.

så första natten i nya huset är avklarad och jag sov självklart som en prinsessa i min nya king size bed. att packa upp väskorna som packades för nästan fyra veckor sen var en fröjd, överraskningarna haglade när man blev påmind om vad man en gång packat ner. så nu har jag fyllt min nya walk-in closet med lisakläder, lisaväskor och en hel del lisasjalar:) jag har även gått runt och känt in mitt nya "hood", precis som ernst skulle ha gjort, och jag är mer än nöjd. har lokaliserat softaste kaffeplejset, schysstaste baren, bästaste creperiet och minstaste biografen som bara ligger runt hörnet. häng kvar så kommer det förhoppningsvis lite bilder i nästa inlägg.

jag avslutade denna dag med en bellini. det är vad jag kallar tisdagslyx. min nya roomie Lynne bjöd med mig på en drink tillsammans med hennes vänner. halleluja vilken bra första dag i mitt nya hus:)

över och ut

6 kommentarer:

  1. Det var helt rätt att behålla hjortonsylten.
    Kram Åsa

    SvaraRadera
  2. Hallå där! Gött att se att du oxå har en blogg :-) Idag jobbar jag på ditt gamla extraknäck. Åsax2 är på plats och gör bokhandeln osäker ;-)
    Ser fram emot fler rapporter!
    kram åsa a (eller vad ska vi kalla mig?)

    SvaraRadera
  3. Åh vad kul!! Det låter underbart:) Det var så kul att få lite livstecken från dig imorse:) Fantastisk värld vi lever i, kan inte hjälpas men jag kommer alldrig riktigt vänja mig vid denna fantastiska teknik! Sen som vanligt så hade jag ju tyvärr väldigt bråttom. Efter att ha kört på gränsen till att förlora körkortet hela vägen sprang jag in på Astra en minut tidigare än jag behövt:)
    Det är kul på Astra men det kommer nog bli en del gråa hår under hösten. Det känns dock att kära Ashton fått in en del Farmakokinetik i huvudet på mig ändå... Jag klarade den tentan förresten! Tjohoooo!!!
    Hur har du det på jobbet? Är det kul??
    Stor kram=)

    SvaraRadera
  4. Det är mega-carrie-bradshaw-varning på detta inlägg Lisa!!!!! Hahahaha!!! "And I began to wonder..." :)
    Helt seriöst så låter det helt fantastiskt! Kul oxå att Skånen kom till användning. Vi får väl se vad Mr Ed (Mr Big?????????) säger när han väl smakar på Sveriges förlorade tårar...
    PUSS!

    SvaraRadera
  5. skönt att höra från dig! gick du barfota i hoodsen också?
    edith vill sitta upp, och håller som bäst på¨att försöka få tag i tangentb ordet och banka på skrivbordet! så tidiiiig!
    saknar dig nu när hösten ligger runt knuten!
    kram frå¨n lill-e o tjock-e

    SvaraRadera
  6. Denne Ed ska känna sig lyckligt lottad med dessa "goodies" från Svealand, inte helt fel grejor du gav bort. Du får fråga honom vad han gillade bäst, nåt säger mig att det inte kommer vara djungelvrålen... När jag gav det till mina jobbarkompisar i Aus, så tyckte de att det smakade ammoniak. Jag var mest förvånad över att så många hade smakat ammoniak, för det har inte jag ;-)
    Hoppas du har det kanon min vän! Härligt att höra att du har kommit tillrätta i ditt nya place! Kram på dig!!!

    SvaraRadera